In Nederland zit er op elke straathoek ongeveer wel een bedrijf. Of dit nou de supermarkt, de groenteboer of het postkantoor is, allemaal zijn het ondernemingen die ooit zijn opgestart met het idee om winst te gaan maken. Bij sommige bedrijven pakt dit beter uit dan bij anderen, dit is volledig afhankelijk van de markt waarin het bedrijf zit. Wanneer je in een markt zit die zich blijft ontwikkelen met nieuwe producten, maar jij niet meegaat met de nieuwe producten zul je binnen de kortste keren failliet gaan. Consumenten willen namelijk altijd het nieuwste product hebben. Dit is natuurlijk logisch, een oud product mist namelijk vaak een hoop kenmerken ten opzicht van het vernieuwde product. Als voorbeeld kun je kijken naar de telefoonmarkt. De allergrootste groep consumenten hebben behoefte aan de nieuwste telefoon. Dit is te zien aan de verkoopcijfers van bedrijven als Samsung en Apple. De telefoons die uitkomen kennen nieuwe kenmerken zoals het ontgrendelen van je telefoon met je gezicht, iets wat de oudere telefoons niet hebben. Dit zorgt er voor dat de consumenten volgens de nieuwe standaard gaan leven, en dus zijn de oude telefoons zonder gezichtsherkenning een stuk minder waard. Per bedrijf heerst er vaak ook verschillende formaliteit. Advocatenbureaus bijvoorbeeld zullen een stuk formeler zijn dan online marketingbureaus. De manier waarop salarisverwerking is geregeld is vaak ook erg kenmerkend voor het bedrijf. Mocht de loonadministratie uitbesteed worden, geeft dit vaak aan dat de werkgever niet nauw verbonden is met zijn personeel. Dit komt dan vaak doordat de werkgever het ontzettend druk heeft, of zich liever focust op de kerntaak van het bedrijf dan de randzaken zoals salarissen invullen. Vaak geeft dit de werknemers een gevoel dat zij slechts een nummer zijn: dit dien je als werkgever te vermijden. Er zijn verschillende manieren om er voor te zorgen dat werknemers zich gewaardeerd voelen, zoals werkborrels bijvoorbeeld. |
Bezoek de link en verkrijg meer info : https://www.cbbs.nl/ |